A Warhammer név megint szép lesz?

A Warhammer név megint szép lesz?

A videojáték piacon a Games Workshop valahogy sosem bírta megfelelően kezelni és ezzel egy időben kiaknázni az asztali játékaiban rejlő lehetőségeket. Persze nem minden esetben sikerült a megfelelő csapatra bíznia féltve őrzött szellemi tulajdonának digitális platformokra történő átültetését. A Dawn Of War sorozattól eltekintve a többi – Warhammer és Warhammer 40,000 világokra épülő – játékuk nem igazán lett sikeres. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy a brit óriáscég a rendkívül kőfejű ügyfelek közé tartozik, akivel egyáltalán nem egyszerű együtt dolgozni, mivel rengeteg mindenbe beleszól. Áprilisban a Total War szériát is jegyző Creative Assembly jelentette be, hogy a SEGA kiadói gondozásában új Warhammer Fantasy stratégiai játékot készít, miközben ezzel párhuzamosan egyéb izgalmas fejlesztések is folynak a kisebb stúdiók boszorkánykonyháin. Vajon mindez elegendő lesz a Games Workshop számára, hogy a kissé megkopott hírnevű Warhammer-univerzuma ismét szebb napok elé nézzen?

Az, hogy a SEGA egy új, a Warhammer Fantasy világára épülő játék kiadását tervezi, abszolút örömteli hír. Az Öregvilágot valós idejű stratégiai köntösben a rajongók utoljára a 2006-os Warhammer: Mark of Chaos játékban láthatták, amelyet a – 2012 óta sajnos már nem működő – budapesti Black Hole Entertainment fejlesztett. A Mark of Chaos a megjelenést követően vegyes kritikákat kapott, majd két évvel később egy kiegészítőt is megélt, amely hasonlóan középszerűre sikeredett. A játékosok legfőbb problémai a lineáris, ismétlődő játékélmény, valamint a Warhammer asztali játékok hagyományaitól való komoly mértékű eltérés volt.

Az új Total War: Warhammer-ről eddig nem sok információ látott napvilágot. A SEGA egy rövid sajtóközleményben annyit azért elárult, hogy egy háromrészes sorozat első darabja és eddig nem látott léptékű csatákat vívhatunk majd hőseink és több ezer fős harcos egységeink (Orcs and Goblins; Dwarfs; Vampire Counts) oldalán. Az ilyen jellegű kijelentések minden jól működő marketing gépezet alapjai, ugyanakkor ezzel a tetszetős CGI előzetessel a fejlesztőknek sikerült bedurrantaniuk a jó öreg hype vonatot.

Total War: Warhammer
Fejlesztő: Creative Assembly
Kiadó: SEGA
Weboldal
Megjelenés: –

Öten a Skaven-horda ellen

A független, svéd Fatshark stúdió Warhammer: End Times – Vermintide néven fejleszti – a Left4Dead-hez hasonló – csapatos co-op fps/meele játékát, ami a Warhammer-univerzum End Times időszakában játszódik. Személy szerint ezt a projektet tartom a legizgalmasabbnak, mivel egyik kedvenc műfajomat próbálja összegyúrni a Warhammer világával – arról nem is beszélve, hogy ebben a zsánerben korábban még nem láthattunk warhammer játékot. A megjelenést 2015 harmadik negyedévére ígérik és a hivatalos oldalon található fejlesztői blogbejegyzések alapján a projekt jó ütemben halad. A tervezett 5 játszható hősből hármat már bejelentettek, így a witch hunter, az empire soldier, valamint a waywatcher kasztok már biztosan bekerülnek a végleges játékba. A PC Gamer munkatársainak volt lehetőségük kipróbálni a játék alfa verzióját és elmondásuk szerint ugyan valóban a Left4Dead alapjaira épül, mégis egyedi hangulattal rendelkezik, ami igencsak biztatóan hangzik.

Warhammer: End Times – Vermintide
Fejlesztő: Fatshark
Weboldal
Steam oldal
Megjelenés: 2015. 3. negyedév

Kis pénz, kis foci. Sok vér, Vérfoci!

A párizsi székhelyű, ugyancsak független, francia Cyanide Studios idén júniusban indítja útjára sikeres Blood Bowl játékuk második installációját. A beállításoktól függően valós idejű, valamint körökre osztott stratégiai alapjáték 2009-es megjelenését végül három kiegészítő is követte, így borítékolható volt az újabb rész kiadása. Mint minden folytatás a Blood Bowl2 sem ígér kevesebbet, minthogy szebb, jobb, több lesz, mint elődje. A tartalmat tekintve kapunk egy új történet-alapú kampányt, új játszható fajt – a bretonniai lovagokat – tupírozott grafikai motort és mesterséges intelligenciát, újrarajzolt UI-t, összesen 20 stadion helyszínt, tervezhető csapatmezeket, és egy online játékos piacot – ahol kedvenc, menő sztárjátékosainkat cserélgethetjük. Mivel az első rész nálam kimaradt a második körre már biztosan benevezek.

Blood Bowl 2
Fejlesztő: Cyanide Studios
Kiadó: Focus Home Interactive
Weboldal
Steam oldal
Megjelenés: 2015 júniusa

A kárhozottak városa

A Mordheim: City of the Damned – egy a Games Workshop 1999-es klasszikus asztali játékára – a Mordheim-re épülő, körökre osztott taktikai játék, ahol kis létszámú harci csapatunkat kell csatába küldenünk és irányítanunk. Az alaptörténet szerint Mordheim városába egy üstökös csapódik, amit a Birodalomban élők Sigmar újbóli eljövetelének hisznek. Persze miután az égi jelenség elpusztítja a fél várost az ott élők lelkesedése is alábbhagy, a város sötét sikátoraiban pedig egy különös, darabjaira hullott kőről (wyrdstone) kezdenek suttogni, amiért a különböző frakciók tehetős, hatalommal rendelkező szereplői busás jutalmat ígérnek. Mordheim utcáit ezért ellepik a nagyra vágyó, kalandor, harcos zsoldoscsapatok. A 2014. novembere óta korai hozzáférésben lévő játék vaskos – 31.99 eurós – árazásával biztosan felhívja a játékosok figyelmét, ugyanakkor az eddigi értékelések pozitívak. A jelenlegi build-ben 4 harci csapat (skaven, human mercenaries, sisters of sigmar, cult of the possessed), 1 játékmód (egyjátékos/online), valamint a tutorial-ok mellett 4 pálya érhető el. Az RPG elemeket tartalmazó kampány mód és a csapatokat érintő fejlődési rendszer csak később kerül bele a játékba. Ahogy azt a lenti videó is jól mutatja a kanadai Rogue Factor első fejlesztése még nagyon korai fázisban van, de ezzel együtt ígéretesnek tűnik, amire a későbbiekben is érdemes lesz odafigyelni.

Mordheim: City of the Damned
Fejlesztő: Rogue Factor
Kiadó: Focus Home Interactive
Weboldal
Steam oldal
Megjelenés:

A sakk alapokon nyugvó totális pusztítás

A Warhammer 40,000 univerzum háza táján is születnek érdekes és ötletes fejlesztések. A Warhammer 40,000: Regicide egy körökre osztott stratégiai játék és a sakk szerelemgyermeke, csak annak egy sokkal brutálisabb verziója. Itt a sakk figurák különleges egyedi, illetve egységre ható képességeikkel ontják az ellenséges oldal vérét. A harcok látványos és gyakran meglepően véres animációkkal végződnek. Az ausztrál, független fejlesztőcsapat – a Hammerfall Publishing – steam oldalán jelenleg 13,99 euró ellenében korai hozzáférést kínál a játékhoz. A támogatók részéről az eddigi visszhang itt is pozitív, ugyanakkor túl sok tartalmat még nem kapunk a pénzünkért. Egyelőre egy single/online játékmóddal és két játszható sereggel (space marines, orks) kell beérniük azoknak, akik úgy döntenek támogatják a fejlesztést. A Regicide cross-platform játék, tehát felhasználói fiókunkkal bármely mobileszközünkön játszhatunk a későbbiekben. Az android és iOS megjelenés pontos dátumát a fejlesztők még nem árulták el.

Warhammer 40,000: Regicide
Fejlesztő: Hammerfall Publishing
Weboldal
Steam oldal
Megjelenés: 2015. 2. negyedév

Az újabb MMO kísérlet

Az Öregvilág korábban már megpróbálta megvetni a lábát az mmo-k világában, ráadásul nem egy sarki, független cég támogatása mellett, hanem az EA irányításával. Persze lehet, hogy mindez vastagon közrejátszott a csúfos bukásban. Amennyiben a rideg, valós tényeket nézzük a Warhammer Online: Age of Reckoning megbukott, 2013. december 8-án a játékszervereket örökre lekapcsolták. Mégis az előfizetői körében népszerű pvp játékmód meglepően jó irányba haladt. Egy várostrom során itt élhettem át elsőként, a masszív pvp csatározás minden örömét és frusztráló bánatát. Azóta persze a Guild Wars 2 mindezt felül tudta múlni, de a maga idejében a WAR egy nagyon korrekt pvp élményt biztosított a játékosok részére. Csakhogy egy hatalmas költségvetésből készülő mmo-t kizárólag pvp tartalommal szinte lehetetlen eltartani, így a silány pve kontent miatt hamar fogyni kezdtek az előfizetői számok.
Ha rengeteg pénzem lenne és valaki előállna az ötlettel, hogy egy részét fektessem egy új mmo fejlesztésébe biztos, hogy elutasítanám a sohavisszanemtérő ajánlatot. A mobil piac térhódítása mellett az 5-6 éves fejlesztési ciklus rendkívül hosszú idő. Ezért is vagyok szkeptikus a Warhammer 40K: Eternal Crusade sikerével kapcsolatban.

Az Eternal Crusade saját állítása szerint egy Massively Online Third Person Shooter, ami mmo is meg nem is. Azonban az érdeklődő játékosoknak ez az új warhammer mmo. Ismét itt egy pvp orientált termék, ami most Warhammer 40,000 gúnyában próbál a piacra kerülni. A kanadai kiadó/fejlesztő Behaviour Interactive nem éppen az az ismeretlen cég kis ügyfelekkel, de mégis mit akar nekünk eladni? Nézd a hátam TAB target-mentes – akció orientált – harcrendszert, quest nélküli questelést, 4 frakciót (Space Marines, Chaos Space Marines, Orks, Eldar), részletes karakterfejlődési rendszert, részletes testre szabhatóságot, szint nélküli fejlődést. Ismerős hozzávalók, korábbi mmo-k is próbálkoztak hasonló elemekkel. A fizetési modell a tervek szerint alapvetően B2P, ugyanakkor lesz lehetőség egy ingyenes Free-to-Waaagh! kliens letöltésére is, amivel csak az Ork frakcióban lehet karakter indítani, kisebb megkötésekkel. El nem tudom képzelni, hogy próbálják majd a frakció egyensúlyt fenntartani, ha a sok érdeklődő rászabadul a szerverekre. A játszható fajok mellett helyet kapnak a Tyranid-ok is, mint nem játékos szereplők. Gondolom főleg a pve tartalomhoz lesz közük, ami a mostani állás szerint a rövid, csapatos, horda-stílusú küldetésekben fog kimerülni. A mai trendeknek megfelelően, aki nem bír magával már megvásárolhatja a korai hozzáférést, amit 2015 őszére terveznek elindítani a fejlesztők. Három különböző alapcsomagból – 29.6, 59.2, 88.8 euróért cserébe – valamint 3 eltérő upgrade-ből válogathatnak a vásárlók, 29.6 és 59.2 euró összegben. Jómagam kissé kétkedve, azonban érdeklődve várom, hogy mit sikerül majd teljesítenie az Eternal Crusade-nek a jelenleg futó mmo-k között.

Warhammer 40,000 Eternal Crusade
Fejlesztő: Behaviour Interactive
Weboldal
Megjelenés: 2016
Korai hozzáférés: 2015 ősze

Moba, moba mindenütt

A mostanság tomboló moba lázban valakinek ezt is meg kellett lépnie. A nemes feladatot a Whitebox Interactive csapata vállalta magára, hogy megalkossa első játékát Warhammer 40,000 Dark Nexus Arena címmel. A 4v4 aréna típusú, team deathmach moba alatt már az új, 5-ös számú Unity grafikai motor dübörög és egyelőre 3 frakció verseng egymással a legvéresebb arénák világában: a Tau, az Ork és a Space Marines. Az irányítás terén – a műfajban megszokott point and click metodikától eltérően – a WASD kiosztás mellett döntöttek a fejlesztők. A harcrendszer skill alapú, így nem elég a célpontokat csupán kijelölni, azokat fizikailag is el kell tudnunk találni. Fegyvereinket, képességeinket az egér segítségével bírjuk a megfelelő irányba elsütni. A korai hozzáférés lehetősége a múlt hónaptól már itt is adott, a hivatalos oldalon 6 csomag közül választhatunk, 25, 50, 125 és 250 dollár értékben. A hősök választéka egyelőre csekély, a teljes paletta 6 harcra fogható veteránból áll. A későbbiekben ez a kínálat természetesen bővülni fog. Fontos különbség még a többi, hasonló moba játékhoz képest, hogy a végső cél nem az ellenfeleink központi bázisának elpusztítása, hanem saját csapatpontunk növelése, amíg az el nem éri a bűvös 200-as értéket. Mindezt az ellenséges veterán hősök legyilkolásával vagy a pályákon elszórva található lények és védelmi tornyok likvidálásával tudjuk megtenni. Összetettebb pályamechanikák még nem kaptak helyet az eddigi verziókban, pedig ha valóban labdába akar rúgni a piacon lévő versenytársakhoz képest, ennél bővebb repertoárt kell majd felvonultatnia.

Warhammer 40,000 Dark Nexus Arena
Fejlesztő: Whitebox Interactive
Weboldal
Megjelenés: 2016

Szólj Hozzá

3 hozzászólás

  • Az egyik kedvenc fantasy és Sci-Fi világom is a Warhammer világa. Iszonyatosan összetett és hihetetlenül mély. Sajnos azonban a mostani piac erre nem nyitott. Az összes olyan játék ami ebben a világban játszódik arra épít, hogy a vevők ismerik a világot, pedig sokan vannak főképp a fiatalabbak, akik nem.
    Egy jól fölépített koncepcióba egy Skyrim szerű játéknak kellene kijönni, és aztán lehet Mobát, MMO-t, Stratégiát csinálni. De meg kell alapozni neki.

    • Kérdés, hogy erre jelenleg ki szeretne komolyabb pénzmagot fordítani? Egy Skyrim szintű játék összepakolása egy hangyányit költségesebb, mint a bejegyzésben említett játékok összessége.

  • Four to five portions of this veggie juice must be consumed each week to obtain the desired result. Use these circumspectly however, as they may lower blood sugar, that’s an undesirable effect that face men whose blood sugar are properly balanced.

×